ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс «ЕКОклас»
1. Загальні положення
1.1. Соціальний проект «ЕКОклас» - це унікальна ініціатива Геннадія Виходцева та торговельної мережі «Фокстрот. Техніка для дому». Організаційним партнером є Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України..
1.2. Конкурс проводиться з метою створення оптимальних умов для навчання дітей і підлітків завдяки формуванню екологічного мислення й бережливого ставлення до природи; розвитку екологічної культури молоді на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища.
1.3. Основними завданнями Конкурсу є:
- для учнів - залучення уваги учнівської молоді до екологічних проблем міста (області, районного центру, мікрорайону), заохочення їхньої практичної діяльності з поліпшення місцевого навколишнього середовища, досягнення учнями певного рівня соціальної компетентності, розвиток лідерських якостей, відповідальності за долю рідного міста; виявлення й заохочення колективів, що застосовують спеціальні екологічні знання, навички й здібності до вирішення практичних завдань і екологічних проблем;
- для вчителів і викладачів - освоєння методу проектів, підвищення рівня професійної майстерності, розширення поля екологічної діяльності, підвищення мотивації до участі в місцевих заходах.
1.4. До участі в конкурсі запрошуються учнівські колективи 1-11 класів, творчі учнівські об'єднання загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів України віком від до 6 до 17 років включно та педагоги з практичним досвідом роботи в галузі екології, дослідницькій та природоохоронній діяльності.
2. Номінації Конкурсу
Конкурс проводиться за колективними номінаціями:
2.1. «Екодизайн»
Напрямки роботи:
Створення ландшафтного дизайну зеленого куточка в приміщенні школи.
Вертикальне озеленення школи.
Створення шкільних еко-стендів, еко-газет і їх просування серед масової аудиторії;
Створення для свого колективу еко-логотипу і слогану з подальшим його застосуванням для агітації ЕКОвідповідальності у своїй школі і серед населення рідного краю методами неформальної освіти.
Виготовлення колективом дизайнерської агітації (предметів образотворчого мистецтва), що пропагує дбайливе ставлення до природи або попереджає про екологічну небезпеку; інсталяція на місцевій виставці або передача в дар іншим організаціям для наочної ЕКОагітаціі на позашкільній території.
Пропаганда через предмети декоративно - прикладного мистецтва ідеї вторинного використання побутової техніки та електроніки, а також твердих побутових відходів.
Створення Новорічного екологічного зеленого вбрання для рідної школи; створення екопривітання для жінок з нагоди 8 березня та для чоловіков - з нагоди святкування Дня захисника вітчизни.
Створення дизайну листівок про збереження унікального куточка місцевої природи, про те, куди здавати ртутні лампи та батарейки, чим небезпечне осіннє багаття, в якому горить листя і пластмаса тощо та роздача таких листівок серед населення.
Створення модного одягу та організація показу мод, що агітує за екологічний стиль життя.
2.2 . «ЕКОінновація»
Напрямки роботи:
Використання сучасної побутової техніки та електроніки для вирішення конкретної екологічної проблеми рідного краю (наприклад, енергозбереження, збереження водних ресурсів);
Створення мобільної експозиції або куточку у школі із застосуванням сучасних технічних пристроїв, які б пропагували екологічну відповідальність, енергозбереження з використанням альтернативних джерел живлення, з поширенням тематичної літератури або демонстрацією цікавих експозицій, інтерактивних інформаційних стендів.
Практичне застосування високотехнологічних способів економії природних ресурсів.
Комплексне дослідження з визначення ступеня екологічної корисності сучасної побутової техніки та консьюмерської електроніки з приведенням підрахунків її енергоефективності в порівнянні з технікою минулого століття.
Застосування сучасної побутової техніки та консьюмерської електроніки для зниження негативного впливу на екологію місцевого навколишнього середовища чи для попередження екологічної небезпеки.
Порівняльне дослідження екологічних складових сертифікованої побутової техніки та консьюмерської електроніки і, на протиставу, підробленої техніки невідомого походження.
2.3. «ЕКОкреатив»
Напрямки роботи:
Пошук оригінальних способів комунікації з ровесниками на тему еко-відповідальності: танці, пісні, вистави, агітбригади перед місцевими жителями, екологічні майстер-класи, концерти, флешмоби, демонстрації та інші виступи.
Застосування сучасної споживчої електроніки в роботі еко-загонів, таборів, патрулів, еко-екскурсій, польових експедицій з метою виходу на новий рівень інтерактивної взаємодії з природою рідного краю заради пропаганди ідей дбайливого ставлення до природи, раціонального природокористування та для ведення пропаганди, адресованої місцевим жителям.
Організація і проведення соціологічних опитувань разом з дорослими, що стануть вагомими аргументами в організації природоохоронних акцій громадських організацій ЕКОтематики.
Створення відео-кліпу із закликом бути ЕКОвідповідальними на власному прикладі колективу; показати, що саме колектив зробив для поліпшення екології рідного краю.
Залучення місцевої «Зірки» (естради, успішного підприємця, лідера громади, можна запрошувати співробітників мережі «Фокстрот» на місцях, волонтерів, ЗМІ та інші організації, але основну роботу повинні виконувати школярі ) до вирішення ЕКОзадачі та пропаганди конкурсного досвіду колективу в проекті «ЕКОклас».
Проведення «Шкільних баталій » між класами під егідою програми «ЕКОклас»: «Які з сучасних девайсів найекологічні?» , «Зимові ЕКОзмагання» і т.д.
Креативні шляхи поширення екологічної інформації та проведення акцій з метою розвитку інтересу серед мешканців міста до особистої участі у сталому розвитку свого району та відповідальності за його долю.
Креативні і низьковитратні пропозиції з удосконалення роботи магазинів «Фокстрот» на місцях з метою підвищення їх екологічності (наразі в мережі використовуються екопакети).
Створення системи партнерства з регіональними засобами масової інформації для висвітлення проблеми охорони навколишнього середовища та просування проблеми екологічної безпеки через підготовку спеціалізованих телевізійних програм з використанням логотипу проекту «ЕКОклас».
3. Порядок і термін проведення Конкурсу
3.1. Конкурс проводиться заочно.
3.2. Для участі в Конкурсі необхідно з 12 листопада 2013р. по 5 травня 2014р. подати заявку (форма додається) та презентації-звіти (звітні матеріали) учнівських колективів відповідно до вимог пункту 4 цього Положення.
3.3. Оголошення результатів Конкурсу відбудеться 08 травня 2014 р. Урочиста церемонія нагородження переможців - 12 травня 2014 р.
3.4. Матеріали щодо участі у конкурсі надсилаються до 5 травня 2014 р. на поштову адресу: Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді, 04074, м. Київ, вул. Вишгородська, 19, (з поміткою «Конкурс Екоклас») або електронну адресу: nenc@nenc.gov.ua.
Консультації по проекту: за телефоном 0-800-500-153 або на електронну адресу info@foxtrot.com.ua.
3.5. Роботи, надіслані на Конкурс, не рецензуються і не повертаються авторам.
4. Вимоги до презентації-звіту учнівського колективу
Роботи повинні містити:
4.1. Титульний аркуш із вказівкою П.І.П. керівника, назви колективу й об'єднання, поштової адреси колективу (керівника), телефону, E-mail, інших можливих координат та дати складання;
4.2. Опис екологічної проблеми регіону (області, міста, району, мікрорайону тощо);
4.3. Поетапний опис реалізованого колективом практичного (реального) екопроекту, який би вирішив екологічну проблему або звернув на неї увагу громадськості, або викликав резонанс у суспільстві;
4.4. Строки реалізації проекту;
4.5. В оформленні проекту потрібно відобразити сучасний стан об'єкта, а потім зміни, які відбулися завдяки спільній діяльності колективу;
4.6. Наочні матеріали по кожному з етапів проекту: макет (по-можливості), фото-, відеозвіт, таблиці, графіки, плакати й листівки, публікації у пресі тощо. Матеріали повинні містити зображення емблеми «ЕКОклас» (на плакаті, листівці тощо);
4.7. Значимість і обґрунтованість висновків та результатів проекту в його вирішенні або акцентуванні уваги на екологічній проблемі;
4.8. Кількість і вік учнів, що навчаються в колективі;
4.9. Короткий опис об'єднання й рік заснування, заслуги й заохочення за останні роки, якщо це не шкільний клас, а творче учнівське об'єднання (гурток);
4.10. Участь і перемоги учнів в екологічних конкурсах (указати в яких);
4.11. Обсяг тексту не повинен перевищувати 5 сторінок А4.
5. Орієнтовні критерії, за якими оцінюватимуться матеріали учасників Конкурсу
Орієнтовні критерії:
аргументованість вибору теми й методів реалізації з обліком того, що колективний проект повинен вирішувати реальну екологічну проблему рідного краю або звернути увагу громадськості на цю проблему - до 30 балів;
ідея проекту: оригінальність представленого матеріалу, новаторство, «своє бачення», а не дублювання знайденого в Інтернеті проекту без адаптації до реалій свого населеного пункту - до 20 балів;
рівень виконання проекту: чіткість і достатність реалізації проекту, глибина його пророблення й осмислення матеріалу; системний підхід до вирішення екологічної проблеми - до 30 балів;
те, наскільки проект став масовим у масштабах школи й рідного краю (чим більше людей, крім учнів і вчителів, будуть задіяні, тим краще) - до 20 балів;
практична значимість виконуваної роботи, обґрунтованість висновків колективного проекту, відповідність завданням конкурсу «ЕКОклас» - до 20 балів;
презентація проекту: видовищність, логічність, послідовність і грамотність викладу матеріалу в презентації - до 10 балів.
6. На Конкурсі не розглядатимуться роботи:
якщо в наочних матеріалах немає візуалізації проекту «ЕКОклас», яка показує, що розроблений школярами проект ініційований саме програмою «ЕКОклас»;
реферативного характеру;
якщо в реалізації роботи приймали участь менше 10 чоловік;
які не відповідають вимогам пункту 4 цього Положення;
виконані на теми, не пов'язані з екологічними проблемами рідного краю;
відправлені «Укрпоштою» пізніше 30 квітня 2014 року;
якщо робота з цього проекту була завершена до моменту початку Конкурсу 12.11.2013 р.
7. Підведення підсумків Конкурсу
7.1. Усі учасники Конкурсу стають його Лауреатами. Відзначаються досягнення кожного керівника проекту й кожного учасника-колективу, адже основне правило Конкурсу - залучення - це вже успіх.
7.2. Підсумки Конкурсу проводяться за результатами експертних оцінок оргкомітету до 08 травня 2014 року. Проекти переможців будуть представлені у вигляді виставки робіт у соціальних мережах на сторінці «Фокстрот» і на сайті www.foxtrot.com.ua/;
7.3. Переможців у кожній номінації троє: 1-е місце, 2-е місце, 3-є місце. Кожний колектив-переможець нагороджується Дипломом Лауреата й подарунками для свого шкільного приміщення або місця збору екологічного об'єднання. Учитель або керівник колективу (1 педагог) одержує подарунок на вибір із запропонованого організатором Конкурсу переліку подарунків (побутова техніка й електроніка) у своє особисте користування.
8. Фінансування
8.1. Витрати на організацію та проведення заочного етапу здійснюються за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством України.
8.2. Створення призового фонду бере на себе організатор та ініціатор Конкурсу - торговельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому».
Матеріали, відповідно до Умов проведення конкурсу, надсилаються до 01 листопада 2014 р до ЦРМК.
Додаток до Положення про
Всеукраїнський конкурс «ЕКОклас»
Анкета-заявка учнівського колективу на участь у Всеукраїнському конкурсі «ЕКОклас»
1. Назва роботи
2. Номінація
3. Прізвища, імена, по батькові авторів (повністю) - увесь клас або весь колектив творчого учнівського об'єднання.
4. Установа, що бере участь у Конкурсі (повна назва, адреса з індексом, телефон, факс, е-mail)
5. Назва об'єднання
Дата заповнення Підпис
Анкета-заявка педагога на участь у Всеукраїнському конкурсі «ЕКОклас»
1. Назва роботи
2. Номінація
3. Прізвище, ім'я, по батькові (повністю)
4. Дата народження
5. Домашня адреса (з індексом), телефон, E-mail
6. Паспортні дані (серія, номер, ким і коли виданий)
7. ІНПП
8. Місце роботи, посада
9. Установа, що бере участь у Конкурсі (повна назва, адреса з індексом, телефон, факс, E-mail)
Дата заповнення Підпис
|